Ventspilnieku ekspedīcija

Comments Off on Ventspilnieku ekspedīcija

Ekspedīcijas veids: pārgājiens
Ekspedīcijas maršruts: no Ventspils pludmales līdz Užavas upei
Ekspedīcijas mērķis: vērot putnu dažādību, kāda dzīvo pie jūras
Laiks: 1.06-2.06
Dalībnieki: Loreta Bumbiere, Kristīne Kalniņa, Matīss Rubīns, Gints Būmeisters, Sanijs Bondars un Signe Mežniece

eks

Mūsu ekspedīcija sākās 1. jūnijā. Sapulcējāmies pie skolas un pirms iešanas drusku piekārtojām mūsu skolas makulatūras noliktavu. Tālāk gājām uz pilsētas pludmali, lai varētu sākt mūsu ekspedīciju.

Nogājām gar pludmali pusi ceļa un atpūtāmies atpūtas vietā, kur bija galds un krēsli. Gar jūras krastu iet kļuva ar vien grūtāk, jo smilšainā pludmale, kļuva ar vien akmeņaināka, bet akmeņi ar vien lielāki, tādēļ nolēmām iet gar meža malu augstu kāpā.

Arī gar meža malu iešana kļuva grūta, jo pa malu, kur gājām bija sakrituši koki, tādēļ devāmies lejā atpakaļ uz jūras krastu. Kāpjot lejā ieslīdēju māla bedrē un iestigu ar vienu boti. Ejot nemaz nebijām pamanījuši, ka ir parādījušies māli! Tas bija diezgan jautri! :D

Lai nomazgātu savas botas devos jūrā ar visām drēbēm. Kad bijām nokļuvuši līdz mūsu mērķim, pie kādas mazas upītes, netālu no Užavas upes, vienojāmies doties uz Užavas upi, jo mazā upīte patiesi bija pārāk maza, lai makšķerētu, jo Matīss bija paņēmis līdzi makšķeri.
Kad nonācām pie lielās upes, bijām neizsakāmi priecīgi, jo sāpeja pleci no smagajām somām, kā arī kājas no garā ceļa. Kopumā nogājām aptuveni 25 km.

Tālāk iekārtojām nometni un iekūrām ugunskuru, lai varētu sagatavoties vakariņām un sasildīties, jo palika arvien aukstāk. Vēlāk puiši devās makšķerēt, bet diemžēl, kāds līnis saplēsa makšķeres āķi un aizlaidās. :D Kamēr puiši makšķerēja, mēs cepām oglēs kartupeļus un žāvējām botas. Diemžēl divas botas apdega un kartupeļi pārvērtās oglēs, bet tas ne uz pusi mūs nesarūgtināja, jo mums tāpat bija jautri.

Kad skolotāja devās gulēt, mēs devāmies teltī skatīties filmu. Diemžēl līdz galam nenoskatījāmies, jo nogurums ņēma virsroku!

Bijām sadalījušies 3 teltīs. Teltī, kurā gulēju es, bija Kristīne un Matīss. Mūsu telts bija vistuvāk jūrai, tādēļ piecēlāmie ātrāk un devāmies kāpās sildīties saulītē. Diemžēl miegu mums traucēja arī čiekuri, kurus bijām aizmirsuši novākt ceļot telti.

Kad nācām atpakaļ uz nometnes vietu, visi pārējie jau bija piecēlušies un ugunskurs jau bija iedegts. Tādēļ paēdām brokastis un sākām krāmēt mantas.

Lai nodzēstu ugunskuru zēni aizgāja pēc ūdens, kur viņi atrada mazo trītonu, kuru viņi atnesa uz nometnes vietu. Vēlāk ar Kristīni aiznesām viņu atpakaļ uz viņa mājvietu.

kir

Kad sakrāmējām visas mantas, tad devāmies uz Užavu, kur meitenes sagaidīja mašīna, kas mūs aizveda mājās, jo kājas bija tulznās. Bet puiši kategoriski atteicās braukt ar mašīnu. Viņi vēlējās pierādīt savu vīrišķību un pa šoseju ar kājām gāja mājas, bet tomār liekās mantas aizvedām mājas.

Pa ceļam uz Užavu sastapām mazu smilša ķirzaciņu un pāris govis, kas ganījās blakus ceļam. Dzirdējām arī varžu dziesmu, kādā grāvī pa ceļam.

kir2

Vēlāk vakarā sagaidījām puišus mājās un atdevām viņu mantas. Likās, ka viņi varētu staigāt vēl ilgi!
Visspilgtāk man atmiņā palika skaistais saulriets un gulbju ģimene, kas ik pa laikam peldējās jūrā netālu no mums. Skats bija patiesi skaists. :)

Ekspedīcija man šķita interesanta un aizraujoša.