2014.gada projekts – laivu tūrisma maršruta pa Gauju izveide

Comments Off on 2014.gada projekts – laivu tūrisma maršruta pa Gauju izveide

Zelta līmeņa projekta gaitas sākām 1.augustā pulksten 6:30. Drīz vien radās pirmais piedzīvojums – salūza autobuss – , tādēļ visi Award dalībnieki, kas devās realizēt projektu, lika galvas kopā, lai rastu problēmai risinājumu un laicīgi nonāktu norunātajā vietā – Valmierā, kur vajadzēja sākties laivu ceļojumam. Protams, viss nokārtojās, un mūsu gaitas varēja turpināties.

Mūsu – Kristas Siliņas un Sintijas Tuguševas– zelta projekta mērķis bija izveidot laivu tūrisma maršrutu pa Gauju. Ierodoties Valmierā, izpētījām karti, lai izveidotu sava maršruta plānu, atzīmētu svarīgākos skatu punktus un tās vietas, kur mums bija ieplānots nakšņot.
Kopā ar mums projektā piedalījās Mairita Gutāne, Lāsma Ermansone, Loreta Vārpa, Santa Siliņa, Glorija Siliņa un Annija Linarte. Laivu braucienu vadīja Award vadītāja Linda Ostrovska.

asd

Astoņos no rīta grupa bija gatava ceļojumam pa upi, tādēļ salikām mantas laivā un, neskatoties uz neparedzētajiem rīta notikumiem, jautrā omā uzsākām maršrutu. Pirmajā dienā bija plānots veikt 20 kilometrus. Šajā maršruta posmā mēs aplūkojām Liepas iezi un Sietiņiezi, no kuriem varējām paskatīties uz Gauju no pavisam cita skatu punkta, kā arī noteiktajos kontrolpunktos atstājām Award zīmītes, kurasvajadzēs atrast nākamajiem Award dalībniekiem, kas veiks šo pašu maršrutu.

Apkārtne Gaujas krastos ir skaista – bagāta ar mežiem un klinšainiem krastiem. Aplūkojot Sietiņiezi, mēs iepazināmies ar to vēsturi un rakstiem, kas slējās uz klints sienām. Sietiņiezim blakus esošajā pludmalē mēs atvēsinājāmies un arī apgādājām sevi ar ūdens rezervi turpmākajām dienām.

Braucot ar laivām, sastapāmies ar mazajiem Gaujas iemītniekiem – pīlēm un bebra kungu, kurus izdevās arī iemūžināt fotogrāfijās. Pīles bija draudzīgas un labprāt pat peldēja klāt, mazajos atpūtas brīžos mums tās izdevās pabarot.

Pēc noairētiem 20 kilometriem, ieradāmies mūsu pirmajā apmetnes vietā pie Raunas upītes.
Projekta dalībnieku sastāvu veidoja stipru meiteņu kompānija, tāpēc visām kopā laivu izvilkšana krastā nesagādāja problēmas. Kad laivas bija krastā, cēlām teltis, iekurinājām ugunskuru, sagatavojām vakariņas un to laikā pārrunājām visus dienas laikā piedzīvotos notikumus, kā arī apspriedām, kādus kontrolpunktus nākamajā dienā vajadzētu apmeklēt, tikai tad devāmies pie miera.

Otrajā brauciena dienā, lai laicīgi iekurinātu ugunskuru, pagatavotu brokastis, saliktu mantas somās, bet somas laivās un tad dotos ceļā, mēs cēlāmies septiņos no rīta. Viss tika darīts ar nodomu, lai vismaz daļa no ceļa tiktu pavadīta mazliet ēnainās vietās, jo dienas vidū saules stari bija īpaši spēcīgi un karstums sasniedza pat + 34 grādus.

Krasta malās bieži vien varēja manīt indīgus augus – četrlapu čuskogu un indīgo velnrutku-, kā arī ārstniecīgos augus – lauku blaktni (kuras saknes tautas medicīnā lieto pret galvassāpēm un reimatisma ārstēšanai), melno bērzu piepi (kuru izmanto ļaundabīgu audzēju, gastrīta un čūlu ārstēšanai), ārstniecības amoliņu ( noder kompresēm, kā mīkstinošs un sāpes mazinošs līdzeklis pie furunkuliem, strutainām brūcēm, vidusauss iekaisumiem, piena dziedzeru iekaisumiem). Pēc veiktajiem novērojumiem, mēs garantējam: gadījumā, ja kāds no Award dalībniekiem dosies pa šo maršrutu piedzīvojumu ceļojumā un ja viņam radīsies kādi veselības traucējumi, tad ar dabīgiem līdzekļiem varēs meklēt risinājumu.

Maršruta turpinājumā apstājāmies noteiktajos kontrolpunktos, lai novietotu Award zīmītes. Lai mazliet atvilktu elpu, mēs apstājāmies pie Ērgļu klintīm, kur izstaigājām takas un baudījām skatu, kas paveras no Ērgļu klints virsotnes, nopeldējāmies un pusdienojām pludmalē. Pēc atpūtas turpinājām ceļu līdz pat nakšņošanas vietai – Kvēpenei, kas atrodas netālu no Cēsīm.

Nonākušas naktsmītnes vietā, kopīgi uzvilkām augšā laivas, iekurinājām ugunskuru, sagatavojām vakariņas un visi devāmies 2,5 km gājienā līdz Kvēpenes pilskalnam, kur atrodas lielais Ozols, kas bija attēlots uz piecu latu naudas zīmes. Šajā vietā visas sadevāmies rokās un pārbaudījām, cik tad īsti Ozols ir liels.

ozo

Kad nokļuvām atpakaļ apmetnes vietā, bija jau vēls vakars, tomēr mūsu aktivitātes turpinājās, jo mēs kopīgi mācījāmies veidot rokassprādzītes. Bijām  aizrāvušās ar rokassprādzīšu gatavošanu, ka beigās katrai uz rokām bija saliktas vismaz pa 2-3 sprādzītēm.

Pēc īsā naktsmiera, bija pienākusi trešā jeb pēdējā projekta diena. Skatoties uz rokām varēja pateikt, cik daudz spēka iepriekšējās dienas bija nācies pielietot, bet tas netraucēja veikt vēl pēdējos kilometrus.

Veicot noteikto maršrutu, turpinājām apstāties noteiktajos kontrolpunktos, lai novietotu Award zīmītes. Pamielojāmies ar avenēm un kazenēm, kas mums gadījās pa ceļam un devāmies tālāk.

No laivām apskatījām Spriņģu iezi un Katrīnas iezi, kas bija tieši pie krastiem un izdevās arī izbaudīt krāces, kas bija neliels pārbaudījums mums – meitenēm – , kas pirmo reizi bijām ķērušās pie airiem, tomēr, viss beidzās labi, un emocijas bija neaprakstāmas.